PLEASE CLICK

wow...diskaun hebat!!!

Friday, September 6, 2013

home made protein bar

Assalamualaikum warga Kangar dan rakan semua....hari ni  saya nak share resepi my homemade protein bar......Sgt sedap.....tapi jgn la expert2 masakan terlompat pulak....saya bukan pakar chef....ketahanan sampai bila x tau lg...first attemp la katakan.......snacking made easy kan......ok lets get right to the recipe....

Bahan2 nya adalah:

4 scoop of  Formula 1....apa2 flavor pun okay.....saya suka cappucino
2 scoop of F3 (optional....nak bubuh lg bagus)
3 scoop of peanut butter
instant oat
almond chops
Shandong nuts
soya or low fat milk


Cara buat:
campak jer semua dlm bekas n gaul hehehehe......
ok ok...buat shake dulu...... ikut la kalau suka soya....guna soya.....pilih lah yg non GMO...;)
...campurkan dlm satu bekas bosau......instant oat....almond chops.....shandong nuts.....gaul hingga sebatie...
campur kan shake dgn bhn yg telah digaul....masukkan peanut butter.....gaul hingga sebati.......
buat sehingga mcm adunan seperti biskut tu......
 cari bekas yg leper....saya guna tray yg dlm oven tu.....letak aluminium foil......pastu letak adunan tadi...ratakan sepenuhnya.....
dan simpan dlm peti ais......
saya buat mlm n pagi dah cantik.........
siap...potong2 lah ikut seperti protein bar dlm pasaran.......lalalala syok ooo...boleh mkn bila lapar....saya makan satu pun dah hilang rasa kelaparan sgt......kalori tak byk la.....sbb all natural...la....protein n nuts only.....added calcium.....

kalau nak cuba masukkan cereal ka....apa2 saya...its ur own creativity lah..........hehehehe

selamat mencuba.......pergh .....satu 400ml shake......with a handful of almond.......a handful of shandong nuts...a bit of peanut butter....boleh dapt...penuh 2 tupperware ooo......

snacking2 juga....jgm pula habiskan kesemua skali......watch the calorie juga.....hehehe

ok...posting ni buat rakan2 yg bertanya dlm fb......tulis dlm blog ni besar sikit ruang hehehehe.....




Izzuddin Jaladin




No comments:

CLICK TO DONATE FOR ME